In één mail van gunfactor 9 naar 2
Zo nu en dan lees ik de Quest. Deze neem ik mee van de boekhandel in het dorp waar ik nog wel eens wenskaarten koop.
Vrouwen hebben geen humor
Deze Quest sprak mij direct aan met de pakkende headline. Nu ben ik wel van de humor. Ik weet niet of ik zo’n leuke humor heb. Mijn kinderen vinden natuurlijk van niet. Ik kan echter in mijn eentje tranen met tuiten lachen om iets simpels of – en dit is heel erg om toe te geven – een grap van mezelf.
Och, niks zo lekker als tranen met tuiten lachen.
Ik hou absoluut niet van grappen ‘over andermans rug’. Grove grappen in het algemeen vind ik dan wel weer heel leuk. In de salon wordt er meer gelachen dan serieus gepraat.
Ik probeer mijn klanten altijd blij en vol energie naar huis te laten gaan, hoe uitgeput of terneergeslagen ze ook binnenkomen. Ik mag volgens mij wel stellen dat me dit vaak lukt.
Te allen tijde is er wederzijds respect.
Laatst maakte ik een grapje/woordspeling in een mail na het aanvragen en ontvangen van een offerte. We hadden al vaker zaken gedaan en contact gehad via mail. Ik was dan ook verrast door de absurd hoge prijs die ik teruggekoppeld kreeg op mijn aanvraag. Hierop mailde ik terug:
Geachte heer…,
“Misschien verlenen jullie deze specifieke dienst van jullie aanbod liever niet”
met een knipoog erbij. Naar mijn mening niet vervelend bedoeld.
Zakelijk gezien had ik er zeker begrip voor. Sommige bedrijven voelen zich verplicht om iets aan te bieden, maar doen het liever niet.
Ik vervolgde dan ook met:
“Geen probleem! Zoeken we even verder.”
Ik ontving een mail terug:
“Grapjas!
Lees even verder op de website, natuurlijk doen we dat.”
Misschien was mijn ‘grapje’, met goede bedoelingen, niet zo op zijn plaats. Dus antwoordde ik met het bericht:
“Geachte heer…,
Via mail kun je slecht overbrengen hoe iets bedoeld is. Wellicht bedoelde u het ook anders?”
Ik gaf hem een opening om zijn grove reactie bij te spijkeren voor als hij mijn ‘grapje’ verkeerd zou hebben geïnterpreteerd.
“Ik kan je er 20 euro van af doen” waren zijn laatste woorden…. zonder aanhef of afscheid.
Bij dit bedrijf zou ik heel graag de reis van hun klant in kaart willen brengen.
Mijn klantbeleving en gun factor voor deze onderneming is met dit mailcontact van 9 naar 2 gezakt. Zonder dat de ondernemer het zelf weet, vrees ik. Mijn mails zijn beantwoord door afdeling verkoop. Zonder een naam! (deze heb ik overigens wel nog gevraagd).
Dit zou aandachtspunt nummer 1 worden.
Laat je medewerker altijd zijn/haar naam vernoemen bij (mail)contact met de klant. Je weet als ondernemer met wie er contact is geweest en je werknemer weet dat hij in beeld is.
Blizz Imago Mystery Calling – Blizz Imago Mystery mailing – Blizz Imago webscan
Het is jammer als er missers worden gemaakt. Bewust of onbewust. Door een slechte dag of toch dagelijks. Dit wil je gewoon weten, toch?
Je krijgt 1 kans voor een goede eerste indruk! Benut hem!
Neem nu contact op voor een afspraak! Wij helpen je!
0622371250 | info@blizzimago.nl
Wij gaan direct voor je aan de slag! Een optimale klantbeleving, meer ambassadeurs, rust in je hoofd!
Schrijf je nu in!
Mis geen blog en ontvang als eerste de gratis weggever met tips & tricks voor een optimale klantbeleving zodra deze medio november gelanceerd wordt!