Klantbeleving: Business & Music – een mooie combinatie
Een kijkje achter de schermen van Blizz Imago. Mijn reis door ondernemersland. Elke dag klantbeleving proeven. Positief. Negatief. Jij. Ik. Elke dag worden we geconfronteerd met klantgevoel – klantbeleving – klantervaringen.
De ondernemers waar wij de klantbeleving mogen toetsen wil ik zo efficiënt mogelijk helpen. Waar en hoe kunnen we hulp bieden. Hoe kan ik mijn Imago Support Team uitbreiden. Welke professional missen we nog. Zijn er nog facetten waar we onze uitgebreide enquêtes mee kunnen aanvullen.
Daarom vind ik het heerlijk om mensen uit alle bedrijfstakken te ontmoeten. Ik hou van verbinden. Samenwerken. Ontdekken.
Afgelopen vrijdag werd mijn middag opeens heel anders afgerond. Namelijk met een snel rondje badkamer en garderobewissel om binnen 30 minuten richting Weert te rijden. Hakken verwisselen met kistjes.
Hoe? Dat vertel ik je graag.
De dag begon al super leuk en interessant op het kantoor van Josan van Kuijk van Duucon. Samengebracht door een gezamenlijk contact die goed had ingeschat dat wij een klik zouden hebben. Heel erg bedankt, Yvonne Salvino!
Josan komt tijdens ons volgende Imago Support Team ontbijt alles vertellen over haar bedrijf en welke mogelijkheden infrarood verwarming biedt.
Infrarood is een natuurlijke straling die ook in zonlicht voorkomt. Volkomen ongevaarlijk voor mens en dier.
De infrarood straling dringt diep door in het lichaam, wat weer heel bevorderlijk is voor het goed functioneren van onze spieren en gewrichten.
Al lange tijd wordt infrarood gebruikt in bv saunacomplexen. Nu hoeft u niet meer perse de deur uit om deze gezonde werking op te doen.
Naast Josan van Kuijk komt Dewi Natrop (Directeur Novotel Maastricht) over haar mooie EGA project vertellen, Mike Reijnders (eigenaar restaurant Red) laat ons de opbouw van een van zijn mooie top gerechten zien en Jean-Paul Bindels (5 voor twaalf) geeft ons in 7 minuten een motivatie boost waar je vast U tegen kunt zeggen. Ik verwacht een kick in the ass die gelijk staat aan 7 espresso’s!
Wij kijken er erg naar uit! Hierover meer in een ander blog.
Nieuwsgierig? Schrijf je dan alvast in en mis geen blog!
Terug naar afgelopen vrijdag.
Eigenlijk raakte ik helemaal niet uitgekletst met Josan. Er kwamen klanten binnen en we rondden ons gesprek toch mooi na een uur af.
Wat trouwens een waardevolle tip van Jean- Paul was tijdens 1 van onze gesprekken.
Neem 1 uur de tijd. Het verhoogt de productiviteit van je gesprek en biedt duidelijkheid in je agenda. (Tip Jean-Paul)
Door naar mijn volgende gesprek: Gian Kerstges van Optimus Prime. Gian vertelde laatst tijdens een andere netwerkbijeenkomst over zijn boek dat volgend jaar uitkomt. Zo kwamen we op LinkedIn met elkaar in contact en las ik direct 2 blogs die mij ontzettend aanspraken.
We raakte niet uitgepraat. Het uur werd overtroffen. Mijn interesse in het coachen en trainen van HR managers zorgde voor veel vragen aan Gian.
Ondernemers – werkgevers – passie – visie – managers – medewerkers – klantbeleving – meer ambassadeurs
De rode draad; Jij kunt je bedrijf met passie opzetten, runnen, elke dag alle energie erop botvieren, maar delen je medewerkers jouw passie niet? Zien ze jouw visie niet? Zijn er struikelblokken? Dan kom je niet tot de optimale klantbeleving die jouw meer ambassadeurs, meer omzet en minder zorgen geeft.
Mijn ervaring met mijn eerste werkgever dateert uit 1985 daar waar je werkgever het laatste woord had en er gewoon alles werd opgedragen en niet werd gevraagd.
Ik ben blij met de verandering, maar soms heb ik het idee dat de werknemers de tent runnen (bot gezegd).
Ik noem het ook wel eens fluweelenhandschoentjes cultuur. Hoe ga je daar mee om als leidinggevende?
Horecamedewerkers worden bij elkaar weggekaapt en – begrijp me niet verkeerd – normen, waarden en respect staan hoog in mijn vaandel, maar dit geldt voor beide partijen. Ik merk vaak dat werkgevers niet geheel eerlijk tegen hun werknemers meer durven te zijn. Bang dat ze er maandag alleen voor staan.
Dat was dan ook een vraag van mij aan Gian. Hoe train jij managers om correct doch duidelijk te handelen naar hun team?
Kom erachter waarom een medewerker op een bepaalde manier reageert. Wat speelt er in zijn leven. Heb hier respect voor en begrip, maar probeer hem ook duidelijk te maken dat hij een verantwoordelijkheid heeft om hier zelf ook mee aan de slag te gaan. (Dit was zijn uitleg even in mijn woorden, Gian kan dit natuurlijk veel beter verwoorden en ik kijk dan ook uit naar zijn boek!)
Dit fijne gesprek ging over in een lunchdate met Myra Fens life/sparkle coach. De lunch is inmiddels ‘vriendinnen onder elkaar’ en niet zakelijk of netwerk gerelateerd. Lachen, een wijntje en heerlijke lunchgerechten met een scherp mes. Heel belangrijk! …. en dan moet ik direct aan jou denken Sylvia Senden van Hip Tafelen!
Myra spookt altijd nog een paar dagen na in mijn hoofd. Als communicatie en sparkle coach kan ik veel van haar leren. Myra belicht je onzekerheden en frustraties op een heel andere manier waardoor je er veel prettiger mee om kunt gaan.
“Jij denkt dat jullie een afspraak hadden, maar wellicht was het alleen een verwachting”
Opeens krijg ik een appje waardoor het nummer van de Dijk in mijn hoofd gaat spelen: “lief trek iets moois aan; we gaan, dansen, dansen, dansen”
Voor de Rock kenners onder ons; de leden van Stahlzeit (de nummer 1 tribute van Rammstein) hebben nog een eigen project: MAERZFELD. Zij spelen die avond in De Bosuil te Weert. DE podiumzaal voor muziekliefhebbers. Bekend voor hun geweldige geluid en nu ook voor hun enorme gastvrijheid backstage!
Het voorprogramma kon door ziekte niet aanwezig zijn en ze zochten met spoed een vervanger.
De mannen van Stone Deaf kregen de eer!
Dat betekende op tijd naar huis en direct door naar Weert om op te stellen om een vette set Stoner Rock neer te zetten als voorprogramma van MAERZFELD. De mannen van Stone Deaf, Roger Gransier, Freek Ars en Dries van Ek zaten al in de auto.
Drie ervaren muzikanten die de ouderwetse driemans-formatie een warm hart toedragen. Stone Deafs muziek laat zich het best omschrijven als goed gestylede, stoner-rock met een melodieus, gitaar georiënteerd randje.
De vrijwilligers van De Bosuil waren al van 14:00 aanwezig en zouden niet voor 03:00 in hun bed belanden, dat wisten ze al. Toch was hun niets te veel. Alle aandacht ging uit naar het licht, het geluid en het ontvangen van de muzikanten.
Een hygiëne op de toiletten waar menig ziekenhuis een voorbeeld aan kan stellen!
Er was een geweldige catering, de biertjes stonden koud, er was nog een extra soundcheck en alle vragen mochten de heren van Stone Deaf bij hen neerleggen. Wat een geweldige avond.
Team vrijwilligers en De Bosuil Crew dank jullie wel voor een top avond en ervaring!
Bij uitstek 1 van mijn favoriete poppodia!
Dit was zomaar een dagje uit mijn drukke, maar oh zo leuke en interessante agenda. De ondernemers die ik jammer genoeg niet meer heb kunnen contacteren vrijdag spreek ik vandaag. Verder waar we vrijdag gestopt zijn. Elke dag genieten en proeven van klantgevoel en klantbeleving.
Horeca | Restaurant | Brasserie | Wellness | Retail | Kleding | Woonwinkel | Bowling | Schoonheidssalon | Massages
Meer klanten, meer omzet, minder zorgen!
Wij toetsen de klantbeleving bij jou, ondersteunen je naar meer klanten om zo te genieten van je eigen bedrijf/onderneming!
Meer weten over het Imago Support Team, klik dan hier.
Ik hoor graag van je.
0622371250
Dit bericht heeft één reactie
Graag gedaan!
Het werd trouwens nog wat later, onze Duitse gasten vonden het gezellig.
Gr. van De Bosuil.