Sparren over dienstverlening

Sparren over dienstverlening.

Van de week was ik bij een van mijn zakenrelatie inmiddels vriend op zijn zaak. Lekker bakje koffie. Sparren over de dienstverlening binnen het bedrijfsleven. Ondernemers onder elkaar. Beide vol passie over hun eigen branche.

Hij is trotse eigenaar van Mhoodt Shoes, spreekt vol passie over schoenen en ik ga los over mijn nieuwe dienst die steeds meer vorm krijgt.

Een van onze gedachte twisters was: Hoe help je nu zo perfect mogelijk je klant?

Of anders gezegd: ‘hoe wordt een klant graag geholpen’

Wat de ene klant als ‘prettig’ ervaart kan bij de andere klant heel anders binnenkomen. Zo vind ikzelf een vriendelijk welkom, gevolgd door een momentje voor mezelf erg fijn. Iemand anders wilt misschien direct meer aandacht.

Laatst mocht ik voor een van mijn klanten onderzoeken of de manier hoe zij hun klanten benaderen als correct wordt ervaren. Ze doen erg hun best. Zijn 100% op de klant en dienstverlening gefocust.

Wat ik top vond was dat de ondernemer zichzelf in de vraag betrok. Niet alleen zijn personeel. Hij heeft er geen enkel probleem mee om een spiegel voor gehouden te krijgen.

De opdracht van dit onderzoek en tevens vraag van deze ondernemer was:

“Is onze service professioneel? Niet overdone? En wordt het op prijs gesteld als er side producten worden aangeboden?”

Er is een mooie rapportage uitgekomen. We spreken niet over kritiek. We bespreken en rapporteren over de positieve punten, aandachtspunten en probleempunten. Allen correct en respectvol onderbouwd.

Ik geniet ervan als de passie van een ondernemer gewaardeerd wordt. Daar gaan we voor.

Hoe wordt jij als klant het liefst geholpen? Zoek je ook een rustmomentje? Waardeer je side-producten?

Ik hoor het graag.

Vind je de blogs van Blizz imago leuk/interessant? Laat het me weten met een like. ??

Vind je dit bericht leuk?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on twitter
Deel op Twitter

Wil je een reactie achterlaten?

Dit bericht heeft één reactie

  1. Ellis

    Ik word ook het liefst met rust gelaten. Als ik hulp wil vind ik het fijn om het zelf te gaan vragen. Niet dat geplak aan me vast. Bv voor dat ik het pashokje uit ben al gevraagd worden hoe het zit. Laat mij even!!!! 😉

Geef een antwoord