1 kans voor een goede eerste indruk!
Mijn reis door het land van klantbeleving
Voor Blizz Imago Mystery Guest is de reis officieel op 1 december 2019 begonnen. Tenminste, dat is de legendarische datum dat mijn website veranderde naar de reis over klantbeleving (de Customer Journey – de reis van de klant).
25 jaar onderneemster. Dat ben ik.
Hallo, ik ben Debby Gransier.
In 1995 startte ik mijn eigen salon: Look Ahead. Hier werd in de loop der jaren een barbershop en workshops ‘advies in kleur en stijl’ aan toegevoegd. De Imago Salon. Projecten voor bedrijven die ik heb mogen verzorgen vind je HIER.
Voel je goed en laat dat zien!
Altijd bezig met verbeteren, motiveren, professionaliseren en ontdekken. Look Ahead werd Blizz Imago en dit liep geweldig. Met een (bijna) constante klanten-stop en dus veel trouwe vaste klanten.
Gesprekken met vertegenwoordigers gingen vaak over de vraag: Waarom is mijn salon zo’n succes? Het antwoord was al snel:
Klantbeleving
Alle facetten van de dienstverlening moeten kloppen! Professionaliteit, uitstraling, de website, het stenen bedrijf enz.
Veel werk, weinig vrije tijd. Dit wil je zo optimaal mogelijk inrichten. Ik werkte 40-45 uur per week, dus in het weekend wilde ik ontspannen. Vaak kwam ik dan bij bedrijven uit (wellness/horeca) waar de klantbeleving slecht scoorde. Wat viel dat tegen. Doelbewust of niet, jammer was het in ieder geval. Zonde van de energie en de passie die de ondernemer in zijn/haar bedrijf had gestoken!
Zonde van mijn schaarse ontspanningsmoment
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging.
En laat ik nou bijna 30 jaar klantervaring op zak hebben.
Passie omzetten in een gezond draaiend bedrijf! Nieuwe klanten worden vaste klanten. Meer omzet. Minder zorgen!
Wil jij dit ook? Mail dan direct voor een afspraak!
Nu een half jaar later is Blizz Imago al enorm gegroeid en weer geoptimaliseerd. Deze mooie bedrijven hebben wij al mogen adviseren: Condor wonen, Hilhorst tegels & sanitair, Hoeve de Aar, Quatro Cinema Heerlen, Jac Salvino Glas, DA parfumerie en drogisterij, Wellness Centre de Thermen Rosmalen, Ristorante la Storia, Kerstmarkt Fluweelengrot Valkenburg, Office Centre Nuth, de Groene Knoop.
De Blizz Imago Wellness en Horeca klantbeleving enquête bestaat bijvoorbeeld uit 108 toetsingspunten!
Enkele voorbeeldvragen:
- Zijn de teksten op de website uitnodigend?
- Sluit de stenen winkel aan op uw verwachtingen? (sfeer/imago gerelateerd)
- Is het bedrijf goed te vinden? (bewegwijzering/bebording/google)
- Zijn de werknemers commercieel en klantgericht ingesteld?
Dit is maar een kleine greep uit onze uitgebreide toetsing.
Voorbeelden positieve- aandacht en verbeterpunten waar we direct mee aan de slag zijn gegaan:
- Werkneemster gaf een heel uitgebreid advies dat de mystery guest enorme betrokkenheid voelde
- Bediening horeca liet te wensen over. Brutaal, lange wachttijd. Geen nette uitstraling. “Een legging is geen broek”
- Het personeel in een detailhandelsbedrijf bleek minder commercieel onderbouwd en klantgericht dan door de ondernemer gedacht werd
- De servicebalie bleek soms onbemand te zijn. In nood geen personeel vindbaar
- Aankleding stenen bedrijf sloot niet aan op de warmte van de website
- De teksten op de website waren te formeel en bevatten fouten
- Na het vermelden dat we een feestje hadden was de tafel bij aankomst met confetti en slingers versierd. Mijn avond kon eigenlijk niet meer stuk (mystery guest)
- Te veel aandacht voor vaste klanten waardoor een nieuwe klant (onze mystery guest) geen aandacht kreeg
- Eén facet van het bedrijf stak met kop en schouders boven de rest uit. Hier mag de aandacht op gefocust worden
- Wegaanduiding niet duidelijk genoeg
Enkele mooie quotes van onze tevreden klanten:
“we hebben nog nooit zo’n uitgebreid advies ontvangen”
“max 5 sterren?” “10 sterren wil ik je geven!”
“zeer uitgebreide rapportage. We hadden niet door wie ons getoetst heeft”
Deze slideshow vereist JavaScript.
Het Imago Support Team
Daarnaast ben ik de trotse initiatiefneemster van het prachtige Imago Support Team.
Het team dat zorgt voor een optimaal imago voor elke ondernemer.
De eindrapportage van Blizz Imago klantbeleving aan haar klanten eindigde tot 19 april 2019 met de aandachts- en verbeterpunten voor een optimale klantbeleving.
Dat kan beter, bedacht ik mij.
En zo is het Imago Support Team ontstaan met inmiddels 19 leden! 19 Professionals die direct aansluiten op de aandachts- en verbeterpunten in de eindrapportage van Blizz Imago. Niet meer zoeken op internet naar de juiste mensen. Korte lijnen en direct starten aan die optimale klantbeleving. Genieten van het bedrijf dat jij als ondernemer met passie bent begonnen!
Blizz Imago
alias wervelwind – alias kleine stuiterbal
Mijn reis is een wervelwind. Soms zit ik in het oog van de storm. Dan lijk ik een rustmoment te hebben, maar ik geniet als ik word meegezogen door nieuwe cases, nieuwe uitdagingen, optimaliseren, het Imago Support Team en mijn klanten!
Jij wilt toch ook een optimale klantbeleving in jouw bedrijf? Meer ambassadeurs, meer omzet, minder zorgen!
Bel of mail vandaag nog!
0622371250 – info@blizzimago.nl
We gaan direct voor jou aan de slag!