Je krijgt de klant die bij je past
Je start een eigen bedrijf en het advies stroomt binnen. Geef geen korting. Geef wel korting. Geef een aanbieding. Zet hoog in. Ben niet te duur.
Maar wat is nu goed voor jouw bedrijf? Hoe ontvang jij de juiste klanten voor je onderneming?
Want dat is wat je wilt!
Klanten, klanten en nog eens klanten
Je krijgt de klant die bij je past. En die komt alleen door jouw uitstraling en de signalen die jij met je bedrijf afgeeft!
Laat ik beginnen met een leuk Social Deal verhaal!
Social Deal was net in opkomst en het restaurant waar ik op dat moment mijn workshops ‘kleur- en stijladvies” gaf adviseerde mij met Social Deal in zee te gaan. Ik was net gestart met de Imago Salon. Ik twijfelde: was bang dat ik maar 10 tickets zou verkopen.
Het werden er 110!
Ik had een probleem:
Het restaurant trok zich opeens terug en ik zat met 110 verkochte tickets en moest dus opeens een aantal workshops meer gaan geven, want 20 personen per workshop was toch echt het maximum.
Pascal Gorissen van Proeflokaal Gorissen in Brunssum was mijn redder in nood!
Het was een prachtige deal: Workshop kleur- en stijladvies met een kopje koffie/thee, warm appelgebak en een drankje met bitterballen garnituur. voor € 16 of € 19,50. (het is al wat jaartjes geleden)
Het perfecte uitje voor vriendinnen
De deal was voor mij een mooi succes. Er kwamen vervolgafspraken voor persoonlijk kleur- en stijladvies uit.
Social deal / wowdeal werkt!
Je krijgt er naamsbekendheid door en bereikt direct heel veel potentiële klanten!
De klanten die na afloop van de deal naar mijn salon zijn gekomen, waren de klanten waar ik het voor gedaan heb. De klanten die meer wilde weten.
Maar je leert er ook een ander type klant door kennen. Het type klant dat je niet wilt voor je bedrijf.
De klant die voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Die nooit tevreden is. De klant die in een restaurant vraagt voor tafelwater in de hoop dit niet te hoeven betalen. De klant die geen waardering heeft voor het ondernemerschap.
Een review van de workshop die mij bij gebleven is:
“De bitterballen waren wat weinig.”
Hier heb ik natuurlijk hartelijk om gelachen!
Hou deze quote in je achterhoofd bij je volgende beslissing voor je bedrijf.
€ 19,50 voor een workshop inclusief koffie/thee, appelgebak, drankje….en de bitterballen waren te weinig.
Hoe krijg je de klanten die je wilt?
Hieronder volgen een aantal tips die in onze toetsing naar voren komen waar klanten op letten. Die klanten er toe drijven om terug te komen. Alleen of wellicht met vrienden. Nog meer ambassadeurs voor jouw mooie bedrijf.
- Zorg dat de eerste indruk van je stenen bedrijf goed is. Ramen zijn gewassen, bladeren zijn weggeveegd. Je bedrijf is mooi opgeruimd.
- Zorg dat je website aansluit op je stenen bedrijf. Beloof niet te veel, maar straal hier al direct uit naar welke klant jij op zoek bent.
- Ga je voor het hogere segment? Zorg dan dat de entourage dit ook uitstraalt.
- Zorg voor mooie bedrijfskleding. (een legging is geen broek)
- Pas je prijs aan. Direct. Alleen zo bepaal je in welk segment jij je klant zoekt. Maar vraag niet de hoofdprijs als de rest niet klopt.
Schrijf je nu in!
Mis geen blog en ontvang als eerste de gratis weggever met tips & tricks voor een optimale klantbeleving zodra deze medio november gelanceerd wordt!
Jij wilt toch ook een optimale klantbeleving in jouw bedrijf? Meer ambassadeurs, meer omzet, minder zorgen!
Bel of mail vandaag nog!
0622371250 – info@blizzimago.nl
We gaan direct voor jou aan de slag!