Oorzaak en gevolg van gapen.
Laatst las ik een aanbod op LinkedIn:
5 tips waar je een blog over zou kunnen schrijven.
Dit vind ik vreemd. Tenminste als ik naar mezelf kijk. Sinds kort ben ik aan het bloggen geslagen.
Waarom bloggen?
Omdat ik mezelf en mijn bedrijf op de kaart wil zetten, maar vooral omdat het hartstikke leuk is.
Ik vind het wel moeilijk. Een blog komt bij mij vanuit mijn buik. Daar bedoel ik natuurlijk mijn buikgevoel mee. Ik kan niet zomaar overal over schrijven.
In mijn salon komt een klant.
Een dame. Ik vind haar een heerlijk mens. Ze komt altijd wat koeltjes binnen. Is heerlijk sarcastisch en vertelt niet meer dan nodig is.
Van de week zei ik tegen haar:
“Cindy, ik ga een blog over je schrijven.”
“Waarom?” was haar korte antwoord. Haar blik sprak boekdelen.
“Het gaat over geeuwen. Gapen. Jij zit altijd zo heerlijk te gapen in mijn stoel.”
Dit kan twee dingen betekenen.
Of: je verveelt je mateloos
Of: je bent heerlijk aan het ontspannen.
Ik hoop op het laatste.
Het geeft mij zelf ook altijd een heerlijk rustig gevoel. Een achterover leunende klant, beetje gapend, kopje koffie, boekje of wat Candy-Crushend wachtend totdat haar verf is ingewerkt.
Maar waarom gapen we nu eigenlijk?
Verdere studies laten zien dat gapen:
- de hersenen verkoelt
- meer zuurstof geeft
- sociaal communicatief is
- empathie weergeeft
- aanstekelijk voor dieren is
- een uitnodiging voor sex is
Gapen, is lichaamstaal voor erotische belangstelling
Oei;
“Patiënten van de Amerikaanse seksuologe Barbara Keesling rapporteerden dat bij het vrijen een orgasme regelmatig gepaard ging met gapen – tot misnoegen van de partner. Duits bijgeloof zegt dat wanneer een jongeman en zijn vriendinnetje samen gapen, er meer aan de hand is dan sympathie alleen.”
Na een avondje uit, vol overgave gapend zeggen dat je naar huis gaat is dus misschien niet het juiste signaal dat je wilt afgeven.
Die laatste vergeet ik even heel wijs.
Gapen is voor mij, ontspanning, rust en soms ook verveling.
Niks moet – niksen mag.
Wil jij ook dat jouw klant heerlijk relaxed en vol vertrouwen zijn of haar klantbeleving heeft in jouw bedrijf?
Wij kunnen je helpen nog enkele puntjes op de i te zetten voor een ultieme klantbeleving!